Antara Sibuk & Minat

Seri Kandi Tanah Jauhar
0
Salam, lama sungguh saya tidak menulis di ruangan ini. Itulah, konon-kononnya buat blog ni kerana nak mengasah minat tapi masa membataskan segalanya. Bukanlah kata saya ni tak ada masa langsung, cuma sepanjang cuti sekolah ni agak sibuk. Tak tahulah apa yang saya sibukkan, jadi bila ada masa terluang kepala pun dah penat dan terfikir untuk berehat saja.
Apa ye yang saya sibuk sangat.. sibuk berjalan barangkali.. hehe. Maklumlah, hujung-hujung tahun ni biasanya suami saya agak kurang sibuk, lebih-lebih lagi beliau dah pun mencapai target jualan iklan tahunannya, jadi masa inilah beliau akan bercuti agak panjang, jadi selalunya dipaksa saya bercuti sekali.
Hmmm… masa cuti memanglah seronok tapi bayangkanlah penatnya nanti bila sampai ke rumah selepas pulang bercuti. Mana nak basuh pakaian yang digunakan sepanjang bercuti, nak menyidai, melipat dan menyusun dalam almari lagi. Nak harapkan suami dan anak, lipat baju kecik bolehlah.. hehe. Tapi biasanya tugas saya sehingga melipat sahaja, bab baju kecil dan susun dalam almari selalunya masing-masing kena buat. Jadi lepas lipat tu saya tinggal, pandai-pandailah diorang nak angkat. Yang bagusnya diorang ni terus jer angkat bila saya siap lipat jadi taklah menyemak mata memandang. Kalau diorang malas tu saya ugut-ugutlah lain kali basuh baju sendiri.. huhu..
Bab mengemas rumah, saya taklah penat sangat pasal dah takde sangat orang nak menyepah rumah, maklumlah anak dah besar, sorang pulak tu. Jadi selalunya tak ada apa nak dikemas sangat, saya pun bukanlah rajin sangat nak menghias-hias rumah, mengubah perabot dan sebagainya. Apa yang ada, itulah yang saya kemas.
Lagipun rumah saya kecil saja. Biasanya bahagian yang kena kemas selalu dapurlah. Walaupun kecil tapi pening gak kepala sebab banyak sangat barang. Bila dah digunakan satu hal pulak nak disimpan balik, itulah yang paling saya menyampah sekali, tapi apakan daya, kena juga buat walaupun tak suka. Nanti tak sedap pula mata memandang.
Tinggal dua minggu saja lagi penggal persekolahan akan dibuka, maknanya kenalah pula saya mula menggosok pakaian sekolah anak tunggal saya. Bukan saya hendak memanjakan kerana tidak menyuruh dia menggosok sendiri, dah banyak kali juga dia nak cuba menggosok sendiri, tapi saya masih tak percaya dia mampu menjalankan tugas tersebut. Hmm.. mungkin kali ni saya kena lapangkan dada membenarkan dia menggosok pakaiannya sendiri. Jadi saya boleh rehat sikit..hehe.. Mana tahu, tahun depan saya pun dah boleh rehat terus dari menggosok pakaian.. harap-harapnya begitulah..
Tags

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!