tart telurku.. yang pertama

Seri Kandi Tanah Jauhar
0
SEJAK kebelakangan ini, kenapa ek, di kalangan teman-teman, seperti berlumba-lumba nak buat pelbagai jenis kuih dan kek. Tak tahulah.. sama ada terikut-ikut atau terpengaruh, saya akhirnya ikut sama nak berlumba.
Hobi memasak tu memang ada, tapi saya lebih tertumpu kepada masakan lauk-pauk dan pelbagai nasi.. maklumlah, melayan perut suami yang semakin membesar.. hak hak..
Macam gian pulak rasanya sekarang kalau tak mencuba resepi baru... lepas buat kek lapis krim keju tulah.. tapi sabarkan je hati kerana banyak lagi perkara lain yang nak ditunaikan.
Jadi, hari ni saya nak cubalah buat tart telur dengan mencari-cari resepi sumbangan blogger di Myresepi. Akhirnya dapatlah resepi ni.. Jadi bagi sesape yang nak mencuba bolehlah melayari myresepi.
Hasilnya pada saya okey juga walaupun wajahnya tidak seberapa. Tapi saya terkilan kerana kulit tart saya tidak seperti kulit tart telur yang ala-ala kedai portugis tu.. mmm, mana nak dapat resepi tu ek..
Apapun, dalam kesibukan sempat gak ambil gambar.. buat kenangan.. tart telurku.. yang pertama.

nilah adunan kulit tart saya, mula tu bimbang gak tak jadi.. tapi nampaknya ok. Tunggu nak gelek plak


yang ni dah siap terap, sedia nak masuk dalam acuan tart


sedapnya bau..


rupa tiada.. manis ada..
Tags

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!