CUP CAKE UNTUK IBU

Seri Kandi Tanah Jauhar
0

ESOK hari jadi ibu. Masuk jer bulan Mac hari tu kepala otak saya dah berpusing-pusing memikirkan kek apa nak buat untuk hari jadi ibu. Takkanlah nak buat kek tabur strawberry lagi. Boring.. asyik-asyik buat benda yang sama.
Tapi bila tengok gambar-gambar kat blog cuppacake bilicious, idea pun datang. Sebab saya telah jatuh cinta dengan decorasi Kak Alice sejak akhir-akhir ini.Saya tengok Kak Alice banyak menggunakan konsep taman dengan taburan mawar merah, putih dan pink. Ishh... saya ni memang tak boleh tengok warna pink, blog saya ni pun asalnya warna pink, sebab di mata saya warna pink je yang lawa.. hehe. Ni paksa-paksa guna warna oren supaya dapat lari dari imej pink tu.
Deco bunga mawar yang Kak Alice buat saya biasa sangat gunakan dalam lakaran-lakaran saya ketika berdepan situasi memboringkan. Sebab tu saya benar-benar yakin saya boleh buat macam Kak Alice. Cuma tanah (cover cup cake) tu jerlah saya failed sebab takde nozzle yang sesuai.

Saya menggunakan resepi Choc Cheese dari Hani yang sebelum ini saya buat menggunakan coklat putih. Kali ni saya gunakan yang betul-betul coklat.. hehe.
Disebabkan esok, jadual saya dan ibu pun penuh dengan jemputan kenduri (saya dapat jemputan di tiga daerah - Johor Bahru, Kota Tinggi dan Pontian) maka kami adik beradik sepakat meraikannya secara sederhana hari ini.
Selamat Hari Lahir yang ke 69 buat ibuku Puan Siti Ramlah Kipit, semoga diberikan kesihatan yang baik dan dilimpahkan rezeki yang melmpah ruah.. Amin.

keluargaku..

dah pandai bermain dengan fondant..
Tags

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!