MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, April 18, 2017

STABLES BOUTIQUE & CAFE

Assalamualaikum...

Image may contain: night and outdoor

MALAM semalam, dapur Sk tak berasap.
Walaupun pada awalnya Sk merancang nak masak ikan siakap
Tapi bila ada orang tawarkan untuk makan di luar
Sk memang tak menolak
Bolehlah jadi mem malam semalam
hahahaha.

Image may contain: people sitting, table and indoor

Kali ini Encik Rizar memilih untuk makan di Stables Boutique & Cafe
yang terletak di Taman Sentosa.
Sk yang menge'tag' ER dalam satu post yang dikongsikan rakan fb
tentang cafe ini yang baru dibuka pada penghujung Mac lalu.
Rakan fb Sk ni, namanya Ct Sweetie.
Bila dia kata sedap, Sk memang percaya
Maklumlah, Ct ni pakar masak jugak tau
Walaupun usianya masih muda
tapi macam-macam yang boleh ditukangnya
dari masakan tempatan, tradisional hingga antarabangsa.

Image may contain: one or more people and night

Pelbagai hidangan tempatan dan barat
boleh didapati di SBC
Hidangan baratnya pula bercitarasa Argentina
kerana latar belakang pemiliknya
yang banyak berdamping dengan masyarakat di sana
Tapi Sk kecewa sikit
sebab tak ada pasta..
Sk kan peminat pasta, hehehehe.

No automatic alt text available.

Meh Sk belanja gambar sikit.

Image may contain: people sitting, table and food

Lamb Grill
tak ingat apa nama dalam menu.
Yang ini Sk kongsi berdua dengan ER.
Sk tak pasti daging kambing ini dari bahagian mana.
tulangnya kecil aje dan isinya banyak
Setiap hidangan ada tiga ketul
disiram dengan sos lada hitam citarasa Argentina yang sangat-sangat sedap
rasa masin dan manis serta lada hitamnya seimbang
ada juga sos pudina
yang diperah dengan lemon
wallaaaaaaaaaa.. memang tidak menghampakan.

Image may contain: food


Lamb Grill ini dihidangkan bersama kentang putar yang disiram sos cendawan
hirisan tomato dan salad yang dipercikkan dengan satu benda yang sangat sedap.
Sk tak tahu nak terjemahkan rasanya, hahaha.
Lepas tu tak teringat pulak nak tanya, huhu.
Kentang putar tu agak kasar sikit tapi tetap sedap kerana sos cendawannya sedap.

Image may contain: food

Mee Goreng Mamak yang sedap
sebab tak ada rasa mee kuning
dan rencahnya yang seimbang.
Sk kongsi berdua jugak dengan ER.
Sebabnya nak makan banyak benda yang berbeza
tapi kalau ambil sampai dua hidangan sorang
tak larat pulak nak membayarnya menghabiskannya kan.. hahaha.


Image may contain: food

Disebabkan terliur dengan Sirlon Steak yang ER makan di Ejohng Concept
maka inilah yang dipesan Iman.
Sk sengaja mintakan panggangan sederhana
supaya dagingnya tetap juicy dan tidak kekeringan.
Memang sungguh lembut dan juicy
Potongan dagingnya juga lebar dan tebal
ditambah sos lada hitam yang sedap tukan..
Iman kata lepas ni dia dah tak nak ambil Lamb lagilah..
nak makan sirloin aje kalau ke western
Habislahhhh.. hahaha.

No automatic alt text available.

Selain dari menyajikan makanan yang sedap dan lazat
Sk juga sukakan dekorasi restoran yang agak klasik
tetapi masih menyelitkan ciri-ciri moden.
Daripada kerusi, meja, tingkap dan hiasan
simen dinding yang sengaja dibiarkan kosong tidak bercat.

Image may contain: indoor

Membuatkan hati rasa nak datang selalu
menjamu selera dan mata
sambil mengimbau kenangan lama.

Image may contain: people sitting

Sehingga jumpa lagi di siri makan yang lain..
InsyaAllah.
Wassalam.

1 comment:

  1. kenapa kita tak boleh tengok gambar kak seri eh..wah..dah rajin update entry...hehehehe

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BORA OMBAK

Assalamualaikum... MAJLIS perkahwinan antara Ellyz dan Auzaie ini berlangsung di Bora Ombak,  Putrajaya pada 16 Julai lalu. Awal-awal lagi ...